Kiegyensúlyozott étrend minta


Átírás 1 Egészséges táplálkozás és étrend 2 Az egészséges táplálkozás és a sikeres fogyás ott kezdődik, hogy több friss gyümölcsöt és zöldséget, valamint halat és szárnyast eszünk, és a szénhidrátbevitel csökkentése mellett megpróbáljuk visszaszorítani a sok cukrot, sót és állati zsírt tartalmazó élelmiszereket.

Fogyókúrás kávé nassoló nemzet vagyunk, a statisztikák is ezt mutatják, így az ártatlannak tűnő ropogtatásból komoly betegségek származhatnak. Persze érdemes megjegyeznünk, hogy a túlsúly hátterében betegség vagy genetikai hajlam is állhat, mégis legtöbbször az diéta 9s táplálkozás hiánya és a nassolás vezet a kilók gyarapodásához.

Az egészséges táplálkozás azonban nemcsak segít megszabadítani a plusz kilóktól, hanem a közérzetünket, az életminőségünket és az egészségi állapotunkat is javítja. Az egészséges táplálkozás és étrend alapelvei Mielőtt továbblépnénk, nézzünk meg pár fontos alapelvet: Törekedjünk az egészséges táplálkozásra az ételek megfelelő és kiegyensúlyozott kiválasztásával.

kiegyensúlyozott étrend minta

Minden táplálék része lehet a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásnak. Olyan ételeket fogyasszunk, amelyek energiát adnak. Korlátozzuk a kenyér, a tésztafélék, a burgonya és az édességek fogyasztását, és a szénhidrátbevitel nagyobbik részét gyümölcsök és egyéb alacsony vagy közepes glikémiás indexű tápanyagok például zabkorpa fogyasztásából fedezzük.

Minden a szénhidrátcsökkentett étrendről.

Étkezzünk rendszeresen és naponta többször reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsorade egyszerre csak kis mennyiséget. Lefekvés előtt másfél-két órával már ne együnk, vagy legalábbis ne zsíros és nehéz ételeket, amelyeket a szervezet csak lassan tud lebontani. Csoki vagy chips helyett fogyasszunk inkább friss vagy cukrozatlan aszalt gyümölcsöt, dióféléket vagy mandulát.

  • Cukorbeteg étrend minta: Terhességi cukorbetegség diéta: étrendi minták. - keresooptimalizalas2011.hu
  • 1000 kalóriás étrend rendelés
  • Amikor az ember súlyproblémákkal küzd, jellemzően egy diétát, gyors fogyókúra programot keres megoldásnak.
  • Sokszor mire kiderül a terhesség, már számos létfontosságú szerv kifejlődött.
  • Milyen tablettákkal lehet gyorsan fogyni olcsón

Törekedjünk a megfelelő testsúly megőrzésére. Az ételeket a napi testmozgásnak megfelelően válasszuk ki, minél többet mozgunk, annál több kiegyensúlyozott étrend minta van szükségünk. Ha viszont diétázunk, vagy nagy fizikális és pszichés megterhelésnek vagyunk kitéve például sportolunkakkor fogyasszunk multivitaminokat és táplálékkiegészítőket.

Rendszeres sportolás esetén ne feledkezzünk meg a megfelelő szénhidrátbevitelről sem, mert az ad energiát a teljesítményhez. Gondoljunk minden nap a megfelelő folyadékbevitelre: igyunk sok vizet, friss gyümölcsök levét és teát.

A napi tápanyagbevitel elengedhetetlen része a rostok biztosítása. Együnk sok zöldséget, salátát és rostos ételt. A tápanyagforrások és az egészséges táplálkozás 2. Húsok és húskészítmények, belsőségek Fogyasszunk sok csirkét, pulykát, marhát és halat, bármilyen formában: főzve, párolva, sütve; fűszerezzünk változatosan.

Kerüljük a húsipari készítményeket felvágottak, szalámifélék, virsli, kolbászféléka készételeket és a konzerveket, mivel ezek rengeteg nátriumot sót tartalmaznak, és a különböző adalékanyagok miatt egyébként sem egészségesek. A halat viszont mindenképpen illesszük be az étrendünkbe, heti legalább alkalommal tipp: csendes-óceáni vagy alaszkai vadlazac, amelynek alacsony a higanytartalma. Javasolt húsok: friss csirkemell, friss pulykamell, sovány vöröshúsok, sovány halak.

  1. Egészséges táplálkozás és étrend - PDF Free Download
  2. Receptversenyre érkezett receptek beküldői közül kiválasztottuk a legjobbakat.

Sajtok, tejtermékek és tojás A sajtok és tejtermékek a szervezet számára fontos kalciumforrások, ezért ha nem vagyunk rá érzékenyek, akkor szerepelhetnek az étrendünkben. Érdemes az alacsonyabb zsírtartalmút előnyben részesíteni.

A sajtok magas nátrium- és zsírtartalmúak, ezért csak korlátozott mennyiségben fogyasszuk őket. Ha nagy mennyiségű tojást fogyasztunk napi darabakkor a koleszterincsökkentés érdekében érdemes főleg a tojásfehérjét fogyasztani.

kiegyensúlyozott étrend minta

Kenyér és péksütemények, gabonatermékek Ezek fogyasztását különös tekintettel a péksüteményekre mindenképpen csökkentsük minimálisra, mivel magas szénhidráttartalmuk miatt durván megnövelik a vércukorszintet, hizlalnak, eltelítenek, puffadást okoznak, és egyébként is rengeteg adalékanyagot és sót tartalmaznak például 10 dkg kenyér átlagosan mg nátriumot tartalmaz. Javasolt szénhidrátok: barna rizs, zabkorpa, Wasa teljes kiőrlésű extrudált kenyér, teljes kiőrlésű barna kenyerek.

Zöldségek és gyümölcsök A friss zöldségek és gyümölcsök rendkívül magas vitamin- ásványianyag- és rosttartalommal rendelkeznek, és rendszeres fogyasztásuk kedvező hatással van egészségi állapotunkra.

Szárított és aszalt formában is fogyaszthatjuk őket cukor nélkül.

  • Álomalak egyszerűen - 7 napos egészséges mintaétrend
  • Kitozán tabletta
  • Az étrendben meghatározott energia- és szénhidrátmennyiség fedezi az energiaszegény étrend és a nőkre vagy kevésbé aktív férfiakra szabott kettes típusú cukorbetegség szükségleteit.
  • Számtalan információt olvastál, de mind mást mond?
  • Természetes étvágycsökkentő

Javasolt zöldségek és gyümölcsök: bármilyen zöldség és gyümölcs például az áfonya kiváló választásde ha tehetjük, biotermékeket válasszunk. Hüvelyesek Alacsony nátrium, magas kálium, magnézium, jelentős B1, B2, B6-vitamin tartalmú élelmi anyagok. A növényi eredetű táplálékok sorában kiemelkednek magas kalcium, vas és cink tartalmukkal.

Viszont csak korlátozott mértékben érdemes őket fogyasztani, mivel a tejtermékekhez és a gabonából készült ételekhez hasonlóan puffadást, bélirritációt, gyulladást és autoimmun reakciókat okozhatnak a szervezetben.

kiegyensúlyozott étrend minta

Javasolt hüvelyesek: feketebab, vörösbab, zöldbab, sárgaborsó, zöldborsó, csicseriborsó. Diófélék, olajos magvak Alacsony nátriumtartalmú, illetve magas kálium- kalcium- és magnéziumtartalmú élelmi anyagok. Mértékkel fogyaszthatjuk őket, de csak sótlan és természetes formában. Fogyókúrában viszont érdemes kerülni őket, mivel kis mennyiség néhány marék is meglepően sok kalóriát tartalmazhat.

kiegyensúlyozott étrend minta

Javasolt diófélék és olajos magvak: dió, mandula, fenyőmag, szezámmag, tökmag, napraforgómag. Trükkök a kiegyensúlyozott étrend minta Az élelmiszergyártás során jelentős mennyiségű só és adalékanyag kerül az egyes élelmiszerekbe, a legnagyobb veszélyt azonban mégis az ételkészítés és kiegyensúlyozott étrend minta utánsózás jelenti az egészséges táplálkozásra.

Ezért a konyhatechnikai eljárások közül azokat érdemes előnyben részesíteni, amelyek a sütés-főzés közben a legjobban felszínre hozzák az élelmiszerek természetes zamatát, és új ízekkel gazdagítják az étrendet. Ily módon igen kevés só felhasználásával készíthetünk ízletes ételeket. Pirítás Az élelmiszer külső rétegén kiegyensúlyozott étrend minta pirítás zamatanyagokat termel, és kellemes ízanyagok mellett színt is ad az ételnek.

Piríthatunk olajban vagy szárazon. Nem csak húsoknál alkalmazható, hanem magvaknál és zöldségféléknél is.

Kapcsolódó cikkek

A fűszernövényeket is piríthatjuk zsiradékban, mert így a bennük levő növényi festékanyagok kioldódnak, és az ehhez kötött zamatos illóolajok megmaradnak a zsiradékban. Fűszeres párolás Nélkülözhetetlen konyhatechnikai művelet a sószegény ételek készítésénél. A fűszernövényekkel, illetve zöldségfélékkel együtt párolt élelmiszerek átveszik a fűszernövények zamatát, és feledtetik a sóhiányt.

Ez lehet sárgarépa, zeller, petrezselyemgyökér, gomba, spárga, vöröshagyma, fokhagyma, paradicsom, zöldpaprika, citromkarika, zellerlevél, petrezselyem zöld, kapor, tárkonylevél. Fűszeres pácolás Ugyancsak jó zamatosító eljárás.

Milyen az étrend, a reggeli egy 1 éves gyermek számára.

A páclébe is lehet fűszernövényeket, száraz fűszereket tenni, gyümölcsecettel, citrommal savanyítani. Pácolni lehet tejben is, amely felpuhító hatásán kívül különlegesen jó ízt ad az élelmi anyagoknak. Gőzölés Elsősorban zöldségfélék készítésekor használhatjuk ezt az ételkészítési eljárást.

Ezen konyhatechnikai eljárás őrzi meg legjobban az élelmiszerek természetes vitamin- és ásványianyag-tartalmát. Gondoljunk csak a roppanósra párolt répára vagy brokkolira.

Mintaétrend: egyél háromóránként, és fogyj egyszerűen! | keresooptimalizalas2011.hu

Ízesítés Használjunk nyugodtan különböző száraz és zöldfűszerek vagy zöldségféléket, de kerüljük a cukor használatát főleg diéta esetén. Ételkészítés során fokozatosan igyekezzünk minél kevesebb só felhasználásával készíteni az ételeket. Magasvérnyomás-betegségben kerülni kell a már elkészült ételek utólagos sózását és a nyers zöldségfélék paprika, paradicsom sózását. Az ételek savanyú ízhatását elérhetjük citromlé vagy ecet, esetleg fűszerezett ecet felhasználásával.

A teljesség igénye nélkül: vöröshagyma, fokhagyma, metélőhagyma, petrezselyemzöld, kapor, tárkony, babérlevél, bazsalikom, lestyán, szerecsendió, kakukkfű, szurokfű oregánóvasfű, fűszerpaprika.